Waarneming en crisis
Crisis
Als je dringend contact nodig hebt vanwege een noodsituatie of sterke suïcidale gedachten, kun je proberen contact met ons op te nemen. Je behandelaar heeft met je besproken op welke dagen zij bereikbaar is. Op haar werkdagen zal zij binnen kantooruren proberen je zo snel mogelijk terug te bellen.
Is je behandelaar niet bereikbaar, of is het buiten kantooruren? Neem dan contact op met je huisarts (tijdens kantooruren) of met de huisartsenpost (buiten kantooruren). De huisarts of huisartsenpost kan met je meedenken en, als dat nodig is, de crisisdienst inschakelen. Je kunt ook altijd contact opnemen met Stichting 113 Zelfmoordpreventie via 0800-0113 (gratis en 24 uur per dag bereikbaar) of via www.113.nl.
Waarneming
Tijdens vakanties of langdurige afwezigheid door ziekte kun je, als dat nodig is, terecht bij een van de collega’s binnen de praktijk. Bij vakantie bespreken we vooraf met welke collega je contact kunt opnemen als zich een onvoorziene of dringende situatie voordoet. Indien nodig kan er tijdens een vakantie een overbruggingscontact worden gepland. Mocht het voorkomen dat alle collega’s van de praktijk tijdelijk niet beschikbaar zijn, dan kun je altijd terecht bij je huisarts. In het uitzonderlijke geval van langdurige afwezigheid van je behandelaar (bijvoorbeeld door ziekte), nemen we contact met je op om samen te bespreken wat er mogelijk is: een overbruggingscontact of het vervolgen van de behandeling bij een andere behandelaar, binnen of buiten de praktijk.